yad4u توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!


توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!



توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!

پرواز یکی از کار‌های هیجان‌انگیزی است که برخی عاشق آن هستند و برخی نیز از آن می‌ترسند. با وجود اینکه فکر می‌کنیم اطلاعات زیادی نبست به شیوه پرواز هواپیما‌ها و شرایط مختلف آن‌ها داریم، اما گوش دادن به حرف‌های یک خلبان در این خصوص می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. برخی بر این باور هستند که پرواز در صبح آرامش بیشتری دارد و گاهی خلبانان به دلایل امنیتی هواپیما را به شکلی که تکان‌های زیادی در آن احساس شود روی زمین فرود می‌آورند. البته پی بردن به این که خلبانان در طول پرواز می‌خوابند و هر هواپیما در هر سال یکبار با رعد و برق برخورد می‌کند،
گاهی‌اوقات هواپیماها دچار ایراد می‌شوند

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
همه افراد امیدوار هستند که هیچ هواپیمایی دارای ایراد نباشد و این موضوع زمانی که خودشان داخل هواپیما هستید، قوت می‌گیرد. اما در این بین گاهی‌اوقات شاهد سقوط برخی هواپیما‌ها نیز هستیم. قطع برق کابین خلبان، عدم عملکرد درست باتری و ارایه نیمی از توانایی موتور‌ها برخی مشکلاتی هستند که ممکن است در طول پرواز رخ دهند. در اغلب موارد این مشکلات پیش از پرواز برطرف می‌شوند و لازم نیست در طول پرواز نگران چنین موضوع‌هایی باشید.
فرود ممکن است پر از لرزش باشد

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
ممکن است برخی از مسافران همیشه در یک نقطه در حین فرود لزرش‌های شدیدی را احساس کنند اما این موضوع همیشه مربوط به اقدامات و میزان تسلط خلبان نیست. گاهی‌اوقات خلبان اقداماتی را در حین فرود انجام می‌دهد تا از لغزش هواپیما روی باند جلوگیری شود. به طور مثال زمانی که شرایط بارانی حاکم است، هواپیما باید کمی محکم به زمین بنشیند تا ترمز‌ها بتوانند به خوبی عمل کنند. البته حدود نیمی از تصادفات و مرگ و میر‌هایی که در هواپیما صورت می‌گیرد در جریان فرود رخ می‌دهند و بهتر است در این خصوص کمی نگران باشید.
خلبانان در طول پرواز می‌خوابند

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
شاید بسیاری از ما فکر می‌کردیم که خلبانان در طول پرواز با تمام دقت در حال هدایت هواپیما هستند، اما باید گفت که خلبانان در طول پرواز می‌خوابند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت، بیش از نیمی از خلبانان اعلام کرده‌اند که در طول پرواز می‌خوابند. با وجود اینکه شنیدن چنین حرفی می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما خلبانان در برخی شرایط مجاز به استراحت هستند که در این بین می‌‌توان به زمانی اشاره کرد که کمک خلبان در حال انجام وظیفه است.
کاپیتان Piers Applegarth که نماینده انجمن خلبانان خطوط هوایی بریتانیا (BALPA) است، در گفتگو با MailOnline مدعی شده:
به طور کلی در پرواز‌هایی که کمتر از ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه هستند ، تنها دو خلبان حضور دارند. در پرواز‌های طولانی‌تر نیز خلبان‌های بیشتری در هواپیما انجام وظیفه می‌کنند و به این طریق امکان خوابیدن و استراحت کردن آن‌ها در طول پرواز وجود دارد.
پرواز‌های صبح آرام‌تر هستند

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
اگر از لرزش‌های هواپیما می‌ترسید، پرواز در طول صبح می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد. بسیاری از رعد و برق‌ها و شرایط نامناسب آب و هوایی، بعدازظهر و یا در شب‌های صاف رخ می‌دهند. این بدان معناست که در طول صبح باد کمتری می‌وزد و می‌توانید پرواز آرام‌تری را تجربه کنید.
خلبانان غذای متفاوتی می‌خورند

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
خلبانان هیچگاه از بدی غذاهای خود شکایت نمی‌کنند و این نیز بدان دلیل است که غذایی که آن‌ها می‌خورند با غذای دوباره گرم شده مسافران تفاوت دارد. غذاهایی که برای خدمه پرواز ارایه می‌شود در سطح پرواز‌های تجاری است و برخی از خلبانان نیز غذای مورد نظر خود را به هواپیما می‌آورند.
برای کاهش ریسک مسمویت غذایی نیز خلبان و کمک خلبان، غذای متفاوتی را میل می‌کنند.
برخورد رعد و برق با هواپیما اتفاقی عادی است

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
اوایل امسال بود که یکی از مسافران خطوط هوایی کره، تصویری را ثبت کرده بود که در آن لحظه برخورد رعد و برق به بال هواپیما نشان داده می‌شد. با وجود اینکه چنین صحنه‌ای می‌تواند بسیار رویایی باشد اما هیچ هواپیمایی با برخورد رعد و برق دچار مشکل جدی نمی‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید همه ساله هر هواپیمایی حداقل یکبار با رعد و برق برخورد می‌کند و خوشبختانه در اغلب موارد تنها خسارت جزیی به آن‌ها وارد می‌شود.
ماسک‌های اکسیژن تنها ۱۵ دقیقه کار می‌کنند

توضیحاتی از راز‌هایی که خلبانان هرگز نمی‌گویند!
در شرایط اورژانسی و زمانی که هواپیما در ارتفاع زیادی قرار دارد، مسافران تنها چند ثانیه وقت دارند تا ماسک‌های اکسیژن را روی صورت خود قرار دهند و در غیر این صورت بی‌هوش خواهند شد. اما با وجود این، ماسک‌های مذکور که از سقف آویزان می‌شوند، تنها ۱۵ دقیقه می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. البته این مدت برای خلبان کافی است تا اتفاع هواپیما را کاهش دهد.

22 رهبر کارآفرین دنیا چگونه فکر می کنند؟

1:

حاضرم یک هفته دیرتر به مقصد برسم اما با هواپیما سفر نکنم(میترسم) :-)
فقط دو بار با هواپیما سفر کردم که اونم اورژانسی بود و هیچ چاره ای نداشتم
اعتراف میکنم حین پرواز قرص خواب اور خوردم که اگر هواپیما سقوط کرد خواب باشم و در خواب بمیرم و این اتفاق وحشتناک رو نبینم:-)
ذهن‌ تان را با این عادت‌ها قوی کنید

2:

حالا خودمونیم خلبانا یه ده 15 ساعت بیدار باشن و با کمک خلبان گپ بزنه چی میشه ؟
حالا حتما باید بخوابه !!

دلیل لاک دار شدن لاک پشت ها

3:

سلام
آخ فرمودی اینجاست که میگن دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه :دی
اقدامات مهم در سرویس کولر آبی

4:

هواپیما سوار شدن واقعا ترس داره
بسته‌های رطوبت‌گیری که داخل جعبه کفش است به چه دردی می‌خورد؟

5:

هوا یا زمین ؛ فرقی نمیکنه چه بسا تصادفات جاده ای خیلی بیشتر و مرگبارتر
از سانحه های هوایی باشه . تعمیرات کولر گازی اینکه خلبان یا کمک خلبان هم در طول پرواز هستراحت
نمايند چیز عجیبی نیست چون 90 % کار ِ خلبان در هنگام نشست و برخاستِ
هواپیما هست و در مابین اون اگه مسیر طولانی باشه صد در صد وجود یک نفر کافی خواهد بود. درباره راهبند و انواع ان


81 out of 100 based on 56 user ratings 1031 reviews